CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, June 8, 2010

tips.tips and tips

salam...

korang nak tau x??masa kecik2 dulu kan..klu aku ni pmls kan..mesti kena mrh ngan ibu..ibu slalu ckp..anak dara x blh jd mls...oleh itu..aku mengrajinkan diriku ini utk membuat kerja umah....so..aku pun sapu la satu umah...aku ingt..biler sapu umah...ibu akan gembira sbb anak dara dier rajin membantu dier kat umah..tp..bila ibu balik..mesti kena mrh gak..sbb ibu aku ckp..aku sapu umah..tp..still ader habuk lagi..hurm..x per...org kata..'practice make perfect'..ecececec...ckp omputih plak.....ok2..sambung balik story aku dengan emonyer...(ok..sedeyh balik)....



biler dah practise stiap hari...so..aku pun menjadi bgus..sbb sapu dgn brjayanya tanpa ader habuk..jd....aku pun sgt gembira.....sbnrnya..aku nk bg korang tips mcm mana nak bwt parent korang rasa syg n bangga kat korang...



tips nyer seperti berikut(ikut tau..jgn x ikut):



1) gosok baju kerja parent korang utk seminggu..(sure parent rasa bangga dpt anak mcm korang)

2) bila dkakt2 parent korang nak balik..korang lipat la kain..so..pastikan kain tu diangkat lmbt sikit dari ampaian..supaya..bila parent korang balik..dier dpt tgk anak dier tgh lipat kain..so..dier pun x jd nk mrh kalau umah bersepah..

3) masak kan utk parent korang..lauk tu biar lauk kegemaran dier..

4) bila waktu mlm..korang sembang2 la dgn diorg sambil memicit-micit kaki diorg..





ok3..dah2 tu..cukup2 la tips aku bg...korang nak tau x???kalau aku bgn lmbt..dan umah bersepah...mesti aku gelabah semcm..sbb takut kena mrh..so..aku buat la aktiviti di atas ni..nak amik hati diorang..so..biler parent aku balik....tgk anak dier tgh bz..trus x jd nk mrh...sbb dlm hati dier.."sian anak aku..dari td buat kerja x henti2..x per la..umah sepah pun skali skala..bkn slalu.."..mesti parent korang rasa bangga r ngan korang...mcm parent aku bangga ngan aku..haahhaah



ni la parent aku....mereka berasa bangga dpt anak yang rajin seperti aku....hahaha(boleh ker aku perasan sendiri).....boleh3...

0 comments:

Post a Comment