CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, June 1, 2012

Dia....

salam semua....

ok..first,aku nak bgtau korang semua yg skrg ni aku tgh cuti...cuti sem...hurm,so,time cuti ni,memang aku dah ada target..1st,utk diet..2nd plak utk bersihkan sawang2 yang ada dalam dblog aku ni...kali ni aku nak story tetang dia....ok..sure korang nak tau sape DIA yg aku maksudkan tuh..so,kalau korang nak tau saper orgnya,meh baca entry aku ni sampai habis...

aku syg sgtkan dia..dia yg bernama ayah...dari aku kecil sampaila aku dah besar panjang ni,ayah tak pernah jemu melayan karenah aku..mana taknya..aku hanya punya 2 beradik..dan aku pula anak yang bongsu..so,kami berdua saja la harapan ibu dan ayah...4 tahun lepas,aku ditawarkan utk belajar di institut pendidikan guru atau IPG...masa tuh ayah & ibu la org yg paling bahagia bila aku dpt tawaran menjadi guru...aku harap sgt aku ditempatkan di cheras...tp,rezeki aku nyata tertulis di terengganu...so,aku daftarkan diri pd bulan julai 2008 di terengganu...aku sedeyh sgt sbb ini merupakan kali kedua aku berjauhan dgn family...sebelum ni aku berada di perlis selama setahun semasa di kolej matrikulasi...then,aku sambung belajar di terengganu selama 5 tahun setengah...(mak ai..lama gile...agak2 kuar nanti leh jd doktor x???dah mcm doktor dah aku rasa...)

sepanjang aku berada di terengganu,lebih kurang 3 kali aku dapat panggilan kecemasan dari seremban...utk pengetahuan korang,ayah aku ni menghidap penyakit jantung..bukan masalah jantung berlubang ker,tersumbat ker..tp,masalah jantung dia bengkak...so,doktor nasihatkan supaya tukar jantung baru...(ingt senang ker???mesti nak ken ade penderma kan???)  tambah2 lagi ayah aku ni paru-paru dia dah rosak...so,memang kerap la dia sakit...aku ingt lagi...masa tuh tahun 2009...hari jumaat petang..aku tgh mkn petang kat bilik member aku..tbe2 aku dpt panggilan dari ibu.. "adik,boleh tak adik balik skrg..cari tiket flight...kalau x ada,adik balik naik bas..mlm ni jgak.." ... so,masa tuh,aku x tau nak gambarkan mcm mana perasaan aku...dari ayat tuh pun,korang dah blh tau kan???masa tuh ayah aku berada dalam keadaan kritikal..rasa nak gugur jantung aku bila dgr ibu ckp mcm tuh....actually,aku ni kind of rapat jgak dgn ayah aku....

sepanjang dlm perjalanan dari terengganu ke seremban,aku tak henti2 nanges..sedeyh sgt masa tuh...masa tuh,ader soranga ank angkat ayah aku ni cl...dia ckp " adik kene byk2 bersabar..jgn nanges depan ayah..adik kene bg sokongan kat ayah..kalau adik sedih,ayah akan rasa lagi sedih"....masa tuh,memang aku rasa aku kene kuat sgt2...sbb aku tau ayah aku perlukan sokongan dr org sekeliling nya.....bila aku sampai jer kat seremban,aku terus g hospital tgk ayah aku....aku terus ke wad icu....sampai jer kat sana,air mata aku ni x henti-henti mengalir...aku tgk ayah tgh tdo..so,aku pun x nak gnggu...ibu suruh aku balik rumah & rehat dulu...so,aku balik..tgh hari aku g hospital balik...masa tuh,aku x fikir dah bnda lain..aku fikir nak jaga ayah aku jer...so,aku tinggalkan kuliah aku selama seminggu....

lps ayah aku kluar hospital,baru aku balik ke terengganu semula....aku syg sgt kat ayah....tp,aku kene kuat untuk ayah...next entry,aku akan citer tentang panggilan kecemasa yg kedua...

p/s:ayah...i love u so much...kasih sygmu tiada nilainya...


aku & ayah...

0 comments:

Post a Comment